Něco s vaší objednávkou není úplně v pořádku? To nás mrzí! Ale nebojte, jsme tu, abychom vám pomohli. 😊
Jak postupovat:
Kontaktujte nás:
napište nám e-mail na info@osatka.cz nebo zavolejte na 739 381 539rádi vám poradíme, jak dál.
Ideálně bude pokud si připravíte následující informace:
+ Popište nám situaci: dejte nám vědět, co se stalo. Čím více detailů, tím lépe!
Co můžete očekávat:
Rychlou odpověď – ozveme se vám co nejdříve.
Řešení na míru – výměna, nebo vrácení peněz – najdeme to nejlepší řešení pro vás.
Postup při uplatňování práv z vadného plnění (dále jen „reklamaci“) zboží zakoupeného v provozovnách společnosti MEDICON Pharm s.r.o. (dále jen „Společnost“) vychází z platného znění zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele a zákona č. 378/2007 Sb., o léčivech, a z dalších obecně závazných právních předpisů.
1. Bezprostředně při převzetí zboží je zákazník povinen si zkontrolovat, že druh a množství zboží odpovídává jeho objednávce, resp. lékařskému předpisu – receptu na léčivé přípravky, poukazu na léčebnou a ortopedickou pomůcku apod., a že obal zboží je mechanicky neporušený. Poté, co zákazník se zbožím opustí provozovnu, nemusí dojít k uznání námitky, že zakoupené zboží množstvím či druhem neodpovídá jeho objednávce; námitka na mechanické poškození obalu může být uznána pouze pokud je zjevné, že poškození nemohl způsobit zákazník.
2. Podle § 88 odst. 1 zákona č. 378/2007 Sb., o léčivech, léčiva nevyhovující jakosti, s prošlou dobou použitelnosti, uchovávaná nebo připravená za jiných než předepsaných podmínek, zjevně poškozená nebo nespotřebovaná (dále jen „nepoužitelná léčiva“) musí být odstraněna včetně jejich obalů tak, aby nedošlo k ohrožení života a zdraví lidí nebo zvířat anebo životního prostředí.
3. Vrácená léčiva od pacienta, která jsou v nenačatém obalu a nemají prošlou použitelnost, jsou léčiva nespotřebovaná, tudíž nepoužitelná. Tato léčiva mohou být přijata do lékárny pouze jako nebezpečný odpad k likvidaci.
4. Kromě vad zjištěných při převzetí zboží odpovídá Společnost, coby prodávající, rovněž za vady, které se na zboží vyskytnou v záruční době. Podmínkou uplatnění těchto vad je:
a) předložení dokladu o koupi, resp. o zaplacení zboží, v provozovně Společnosti, a
b) neuplynutí záruční doby.
5. Záruční doba u léčiv je dána expirační dobou vyznačenou na obalu. Záruční doba začíná běžet od převzetí zboží kupujícím. V případě potravinových doplňků nebo jiného potravinového zboží, u kterých je na jejich obalu nebo v návodu k nim připojenému vyznačena lhůta k použití, skončí záruční doba uplynutím této lhůty. Záruční doba u spotřebního zboží činí 24 měsíců. Doba od přijetí reklamace do vyřízení reklamace se nezapočítává do záruční doby, resp. záruční doba se o tuto dobu prodlužuje.
6. Způsoby vyřízení reklamace zboží v záruční době jsou:
a) oprava zboží, je-li to možné,
b) výměna zboží za zboží typově anebo druhově stejné, není-li možná oprava,
c) vrácení kupní ceny, není-li možná výměna za zboží typově anebo druhově stejné.
7. Reklamace se uplatňuje v jakékoliv provozovně Společnosti. Lze rovněž přijmout reklamaci zaslanou poštovní zásilkou na adresu sídla Společnosti; náklady na poštovné hradí zákazník, je-li reklamace uznána za oprávněnou, hradí tyto náklady Společnost.
8. Společnost nenese odpovědnost za vady, které mají původ v neodborném používání produktu, chybné (v rozporu s návodem) manipulace s produktem a vady způsobené vnějšími událostmi.
9. V každé provozovně jsou určeni pracovníci, kteří jsou pověřeni vyřizováním reklamací (reklamační zmocněnci). Není-li možné reklamaci vyřešit namístě anebo požaduje-li to zákazník, sepíše reklamační zmocněnec se zákazníkem reklamační protokol. Reklamační protokol obsahuje označení provozovny přijímající reklamaci, označení zboží, popis reklamované vady, zákazníkem požadovaný způsob vyřízení reklamace, datum přijetí reklamace, podpis reklamačního zmocněnce a razítko provozovny. Stejnopis protokolu je předán zákazníkovi při převzetí reklamace. Reklamace se zpravidla vyřizují do 3 pracovních dnů, je-li třeba výrobek zasílat výrobci či distributorovi k posouzení či k opravě, reklamace se vyřizují zpravidla do 30 dnů.
10. Nesouhlasí-li zákazník se způsobem vyřízení reklamace, je oprávněn obrátit se na Českou obchodní inspekci, která je příslušným orgánem pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů. Toto však neplatí pro oblast poskytování zdravotních služeb, a dále pro předepisování, vydávání a poskytování léčivých přípravků a zdravotnických prostředků.
11. Tento Reklamační řád byl vydán Společností dne 1. 1. 2015 a byl novelizován dne 1. 5. 2024. Novelizovaná verze nabývá účinnosti dnem svého vydání.
V Praze dne 1. 5. 2024
Veronika KARÁSKOVÁ
Jednatelka společnosti
MEDICON Pharm s.r.o.